Jak dobrać kolor do biznesu?

0

Kolor mat wejściowych może mieć spore znaczenie. Różne barwy mogą bowiem budzić różne odczucia. Oto krótki przegląd możliwości.

Można powiedzieć, że najlepsze są czarne. Ten kolor rzekomo pasuje do wszystkiego A maty wejściowe tej barwy nie zwracają niczyjej uwagi. Tyle, że w czasach gdy o powodzeniu projektu biznesowego decyduje także wizerunek, nie można pominąć tak ważnego aspektu jak kolor maty znajdującej się przed wejściem do… No właśnie – zależy do czego.

Biały: tam, gdzie czysto

Oczywiście z praktycznego punktu widzenia białe maty wejściowe to nie jest żadna opcja. Szybko się zabrudzą, stracą swoją barwę i będą racze obciążeniem niż podkreśleniem wizerunku. Dlatego należy odrzucić tę opcję jako niepraktyczną w 99 proc. przypadków. A pozostały 1 proc.? Otóż białe maty mogą dać radę tylko tam, gdzie i tak jest już czysto. I nigdzie poza tym.

Zielony: spokój i wzrost

Najprostsze skojarzenie to imitacja trawnika. Zielona mata wejściowa ma jednak także głębsze znaczenia, które trafiają do umysłów potencjalnych klientów niejako poza świadomością. To spokój (wystarczy wyobrazić sobie górką łąkę, żeby wiedzieć o co chodzi) i wzrost (w końcu rośliny rosną cały czas). Takie maty sprawdzą się w firmach młodych, które chcą podkreślić swoją dojrzałość jednocześnie nie rezygnując z perspektyw rozwojowych.

Pomarańczowy: rebranding

Jest ciepły, to na pewno. A także zabawny. To dlatego wybierają go często poważne przedsiębiorstwa, które przechodzą proces rebrandingu. Chcą zmienić swój wizerunek, odmłodzić go i pokazać się jako organizacje pełne życia. Oczywiście pomarańczowy może być także wykorzystywany przez naprawdę młode i kreatywne firmy.

Czerwony: podekscytowani

Ciekawą barwą jest czerwony. W zależności od kontekstu może kojarzyć się z ekscytacją, ale także z zaufaniem. Dla projektantów wykorzystanie tego koloru jest dość ryzykowne. Stąd jego mniejsza obecność w logach czy brandingu. Wykorzystana na matach wejściowych może posłużyć do stworzenia wrażenia wyjątkowości. Wiadomo: czerwony dywan, Cannes itd.

Niebieski: najpopularniejszy w biznesie

Inaczej jest z niebieskim. Ten kolor króluje w biznesie. Organizacje z całego świata wykorzystują różne odcienie niebieskiego w swoich identyfikacjach wizualnych. Maty wejściowe tej barwy mogą przynosić wrażenie przynależności, zaufania i ogólnie pozytywnych odczuć w stosunku do przedsiębiorstwa. O co przecież chodzi!

Złoty: nie tak elitarny

W potocznym odczuciu złoty kojarzy się z elitarnością i bogactwem. I rzeczywiście, mamy przecież złote karty czy złote klucze. Kiedy jednak przychodzi do praktyki wykończenia budynków okazuje się, że barwa ta może przynieść rezultaty odwrotne do oczekiwanych. Zamiast prestiżu – pretensjonalność, zamiast elitarności – nowobogactwo. Lepiej więc jej unikać.

Share.