Jak powinny wyglądać maty?

0

Maty wejściowe w eleganckim biurowcu w centrum miasta będą inne niż te w galerii handlowej na przedmieściach. Ich wygląd będzie dopasowany do okoliczności.

Oczekiwania dotyczące wyglądu biura są dość irracjonalne. W końcu jakie znaczenie ma kolor ścian czy rodzaj mebli ustawionych w recepcji? Tak naprawdę liczy się to, czy dane przedsiębiorstwo jest w stanie zaproponować i zrealizować właściwą usługę. A jednak! Kiedy przychodzi co do czego racjonalizm idzie w kąt. Liczą się wrażenia – czyli emocje.

Jak nas widzą, tak…

To dlatego prestiżowe firmy doradcze lokują się w absurdalnie drogich budynkach. Z tego samego powodu kancelarie prawne wybierają szacowne kamienice. Wizerunek, a więc emocje, mają ogromne znaczenie dla decyzji biznesowych. Maty wejściowe, na pozór typowo użytecznościowy produkt, nie są wyjątkiem.

Warto więc zastanowić się nad tym, jakiego rodzaju maty sprawdzą się w różnych budynkach. Co wpasuje się w klimat biura rachunkowego lub kancelarii prawnej, a co będzie lepsze w agencji reklamowej? Czy tak samo wyglądające maty znajdą zastosowanie w galerii handlowej i supermarkecie?

Szacowne i stare

Zacznijmy od tych firm, które budują wizerunek przedsiębiorstw szacownych. Kancelarie prawne i notarialne, firmy rachunkowe czy gabinety psychologów – w każdym z tych przypadków chętnie podkreślane są takie wartości, jak tradycja czy doświadczenie.

Maty układane przed wejściami do ich biur nie powinny być zatem rażąco różne. Przeciwnie, muszą podkreślać kształtowany pieczołowicie wizerunek. Materiały, z których będą wykonane powinny być nieco lepsze, a kolorystyka raczej stonowana – brązowa lub w odcieniach szarości.

Dla korpourzędników

Nieco inaczej ma się rzecz z przedsiębiorstwami świadczącymi złożone usługi dla biznesu. Chodzi tu na przykład o firmy doradcze czy konsultingowe obsługujące duże koncerny. Klienci takich organizacji przyzwyczajeni są do pewnych standardów, ogólnie określanych jako korporacyjne.

Ponieważ nader często zajmują wysokie stanowiska, lubią gdy traktuje się ich z pewnym szacunkiem. Stąd maty dopasowane do ich oczekiwań powinny być umiarkowane w stylu ale jednocześnie podkreślać status. Dobrym rozwiązaniem są maty vip.

Kreatywni mają więcej luzu

W firmach budujących swój wizerunek na gruncie kreatywności można pozwolić sobie na więcej. Także tam klienci to często wysocy urzędnicy korporacyjny, jednak ich oczekiwania wobec np. agencji reklamowej są inne niż w stosunku do firmy doradczej. Kupują od nich pomysły, zaakceptują więc odrobinę wariactwa. Maty wejściowe mogą być w takim przypadku bardziej krzykliwe, kolorowe czy pomysłowe. Dla przykładu poniżej zdjęcia prezentujące kolorowe maty wejściowe BP Techem:


mata-adidasmata-brwmata-cola

Galeria vs. supermarket

Na koniec kwestia galerie handlowe vs. supermarkety. Otóż te pierwsze to pasaże handlowe pod dachem. Z reguły projektowane są tak, żeby dać klientom poczucie przynależności do lepszego świata. Często też są rozbudowane, wymagają od klientów pewnej orientacji. Co to oznacza w kontekście mat? Po pierwsze, że powinny być eleganckie. A po drugie, że z powodzeniem można tam wykorzystywać maty kierunkowe. Takie, które pokażą zagubionym klientom drogę do ich miejsc docelowych.

A supermarkety? Nie oszukujmy się – w nich liczy się niska cena. Z tego względu maty wejściowe powinny być przede wszystkim praktyczne. Pochłaniać dużo brudu i nie dać się uszkodzić kółkom wózków.

Share.