Jak w branży gastronomicznej wykorzystywać maty reklamowe

0

Warto wykorzystać maty reklamowe także w branży gastronomicznej. Oto kilka pomysłów na to, jak ich użyć w restauracji czy kawiarni.

Być może niektórzy zauważyli już, jak duża konkurencja panuje na rynku gastronomicznym. Przedsiębiorcy ścigają się oferując korzystniejsze ceny, lepsze produkty i ciekawszy wystrój lokalu. W takiej sytuacji nie należy rezygnować z żadnej możliwości zdobycia przewagi nad innymi. Warto sięgać po sposoby, które wcześniej wydawałyby się niepotrzebne. I nie chodzi tu o działania nieetyczne, a o kreatywne wykorzystanie mat wejściowych.

Jasny podział na różne strefy

Zacznijmy od rzeczy prostych. W wielu restauracjach i kawiarniach wyodrębnić można kilka stref. Pierwsza, którą nazwać można powitalną, znajduje się przy drzwiach. Klient, który do niej wchodzi, może jeszcze nie mieć wyrobionego zdania na temat lokalu. Warto, żeby nabrał odpowiedniego – dzięki wykorzystaniu eleganckiej maty wejściowej.

Kolejną strefą jest ta, w której dokonuje się zamówienia. Także w tym miejscu warto zadbać o stworzenie odpowiedniego wrażenia poprzez wykorzystanie dobrej wykładziny. Są wreszcie toalety, które także powinny się wyróżniać. Ogólnie, dobrym pomysłem jest zaplanowanie układu różnych mat w taki sposób, aby jak najlepiej pasowały do konkretnego miejsca.

Zwrócić uwagę na asortyment

Innym sposobem wykorzystania mat może być taki ich dobór, aby zwrócić uwagę na wybrany asortyment. Ten sposób sprawdzi się raczej w miejscach mniej formalnych, w tych bardziej prestiżowych mógłby nie pasować do wizerunku.

Na czym może polegać taki zabieg? Otóż na przykład przy barze można, na której znajdzie się kreacja zachęcająca do kupna konkretnego trunku czy deseru. W ten sposób klientom podsunięty zostanie pomysł na to, co wybrać.

Zbudować odpowiedni nastrój

Dobrze jest też pamiętać o tym, że to, co znajduje się na podłodze bardzo często decyduje o tym, w jaki sposób wnętrze lokalu odbierają klienci. Prosty przykład: tam, gdzie na podłodze znajdują się zwykłe płytki, odwiedzający będą mieli wrażenie, że są w sklepie, a nie w kawiarni czy restauracji. Tam, gdzie będą stąpali po miękkiej, zielonej wykładzinie, poczują się jak w lokalu wyższej kategorii.

Warto zastanowić się nad kolorystyką wykorzystywanych mat, tak aby wpasowywała się w wizerunek lokalu. Co innego pasować będzie do restauracji a co innego do baru szybkiej obsługi.

Uwaga: czystość nie zaszkodzi

Na koniec ważna sprawa. Dla biznesu restauracyjnego niezwykle ważne jest utrzymanie czystości. Nie tylko ze względu na wymagania sanitarne, ale też z powodu odbioru brudnych lub czystych podłóg przed klientów. Wiadomo, że tam, gdzie na posadzce jest błoto, tam klienci czują się gorzej.

Maty wejściowe i reklamowe pozwalają uniknąć sytuacji, w której podłogę trzeba ciągle czyścić. Dlaczego? Bo najzwyczajniej w świecie zatrzymują brud przed wejściem. I to dodatkowa korzyść, jaką mają przedsiębiorcy z ich wykorzystania.

Share.