Sezonowe maty kreatywne

0

Warto wykorzystać maty wejściowe do osiągnięcia efektu marketingowego i sprzedażowego. Choćby w kontekście wydarzeń sezonowych.

W marketingu wszystkie chwyty są dozwolone. Aby uzyskać pożądany efekt dobrze jest sięgać po rozwiązania mniej typowe. Na przykład – maty wejściowe z kreacjami sezonowymi, nawiązującymi do konkretnych wydarzeń.

O wyższości świąt Bożego Narodzenia…

W ciągu roku mamy kilka okazji, żeby wykorzystać ciekawe, kreatywne maty wejściowe. Najważniejsze z nich są oczywiście święta. I nie chodzi o Wielkanoc, która liczy się przede wszystkim z powodów duchowych czy rodzinnych, ale Boże Narodzenie z jego runem na sklepy. Dla wielu firm to czas żniw, dlatego przygotowują się do niego szczególnie uważnie.

Budowanie nastroju można zacząć już od wejścia. Umieszczenie odpowiedniej maty wejściowej, z nadrukiem nawiązującym do świąt może nakierować myśli kupujących na prezenty, dekorowanie domu czy przygotowywanie odpowiednich potraw.

Nie można mimo wszystko zapominać o innych okazjach. W końcu na Wielkanoc także można rozdawać prezenty, a i gotuje się sporo. Ważne mogą być także długie weekendy, szczególnie w sklepach, które oferują różnego rodzaju wyposażenie biwakowe czy turystyczne.

Wydarzenia, wydarzenia

Tu przechodzimy płynnie do kwestii wydarzeń, eventów istotnych z punktu widzenia jakiegoś przedsiębiorstwa. To już nie działanie b2c w rozumieniu handlu detalicznego, ale bardziej przemyślana strategia polegająca na budowaniu wizerunku. Wykorzystać można niemalże wszystko, począwszy od nowego modelu samochodu aż po rocznicę założenia firmy.

Taka mata może pokazywać odwiedzającym siedzibę firmy najważniejsze cechy oferty, ale też podkreślać wartości ważne dla przedsiębiorstwa. Może nawiązywać do misji lub po prostu wywoływać pozytywne skojarzenie.

Dla odwiedzających organizację właściwa mata na podłodze będzie znakiem, że firma czy instytucja bierze na poważnie swoich klientów i traktuje ich jak partnerów.

Promocje i inne akcje

To samo dotyczy promocji. Jeśli chcemy zwrócić uwagę klienta na konkretną ofertę nie ograniczajmy się jedynie do pokazania mu ulotek czy umieszczenia informacji na szybie. Należy zadbać o to, aby okazyjna oferta leżała u jego stóp.

Maty wejściowe to dobry sposób na osiągnięcie tego celu. Ponieważ są nietypowe, mogą zwrócić uwagę odwiedzających dane miejsce osób. W ten sposób będzie można przekazać pożądaną informację efektywniej. I o to przecież chodzi.

Najlepiej wynająć

Na koniec ważna kwestia, którą już wcześniej podnosiliśmy. Rzecz w tym, czy bardziej opłaca się maty wejściowe kupować czy wynajmować?

W przypadku różnego rodzaju wydarzeń okresowych lepszym rozwiązaniem wydaje się być wynajem. Po co trzymać w magazynie matę przez 11 miesięcy tylko po to, żeby wyjąć ją na jeden miesiąc? Niech zajmą się tym inni!

Share.